معرفی پرسنل : معرفی پرسنل به همراه کلیه مشخصات فردی، اطلاعات مربوط به وضعیت تأهل، تعداد اولاد، شماره حساب و شماره کارت بانکی، مانده مرخصی، تاریخ استخدام و نمونه عکس و امضاء به تعداد نامحدود
حقوق مستمر (قرارداد / حکم) : ثبت حکم کارگزینی برای هر پرسنل به تعداد نامحدود (N حکم برای هر پرسنل) شامل مرکز هزینه، شغل، نوع محاسبه مالیات، شمول یا عدم شمول بیمه و شماره بیمه و مزایای مستمر به منظور محاسبه حقوق
– امکان تخصیص شعبه بیمه مجزا برای هر پرسنل
اطلاعات کارکرد ماهیانه : ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه جهت محاسبه حقوق شامل ؛
- روزهای کارکرد ۲٫ دقایق کسرکار ۳٫ دقایق اضافهکار ۴٫ روزهای مأموریت ۵٫ ساعات مرخصی ۶٫ مبلغ مساعده دریافت شده طی ماه ۷٫ دقایق اضافهکار تعطیل ۸٫ شبکاری
- نوبت کاری (۱۰%، ۱۵%، ۲۲٫۵%) ۱۰٫ اضافات و کسورات موردی در هر ماه
-امکان کپی کردن کارکرد ماهیانه از کارکرد ماههای قبل، به منظور افزایش سرعت در ثبت اطلاعات کارکرد
محاسبه حقوق : محاسبه حقوق و صدور فیش حقوقی بصورت یکجا برای تمام پرسنل، به شکل خودکار
برگشت محاسبه حقوق : امکان برگشت محاسبه حقوق انجام شده، به منظور ایجاد تغییرات در اطلاعات حکم یا کارکرد پرسنل
صدور سند حسابداری : صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد برای تمام پرسنل بصورت یکجا بطور کاملاً خودکار به تفکیک مرکز هزینه هر پرسنل
حذف سند حسابداری : امکان حذف سند حسابداری حقوق و دستمزد صادر شده به منظور محاسبه مجدد حقوق و دستمزد بصورت کاملاً خودکار
ساخت دیسک بیمه :
. تهیه لیست بیمه بصورت خودکار به منظور ارائه به سازمان تأمین اجتماعی
. ساخت دیسک بیمه به تفکیک ماه و شعب بیمه مختلف بصورت خودکار به منظور ارائه به سازمان تأمین اجتماعی
ساخت دیسک مالیات : ساخت دیسک مالیات به تفکیک ماه، مرکز هزینه و شعبه بیمه بصورت خودکار به منظور ارائه به سازمان امور مالیاتی
ساخت دیسک بانک : ساخت دیسک بانک به تفکیک بانکهای مختلف جهت ارائه به بانکها به منظور واریز حقوق پرسنل به بانک
جدول مالیات : امکان معرفی معافیتهای مالیاتی شامل مقادیر و ضرایب مالیاتی جهت محاسبه مالیات بر حقوق پرسنل
جدول و شعب بیمه : امکان معرفی انواع بیمه، ضرایب بیمه (سهم کارگر، سهم کارفرما، بیکاری) و شعب بیمه به تعداد نامحدود به منظور محاسبه بیمه کارگر و کارفرما
اطلاعات پایه :
. شامل اطلاعات اولیه جهت استفاده در معرفی پرسنل از جمله؛ مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه، شغل، محل استقرار، بانک پرداختکننده حقوق و ماههای سال
همچنین تنظیمات مربوط به نحوه محاسبه حقوق و سند حسابداری حقوق و دستمزد به شرح ذیل نیز در این فرم انجام می شود؛
. حداقل ساعات کارکرد ماهیانه
. ارقام روند خالص حقوق
. تعداد ساعات یک روز کاری
. تعداد ساعات مرخصی سالیانه
. تعداد ساعات مرخصی قابل انتقال به سال بعد
. ضریب اضافهکاری
. ضریب شبکاری
. ضریب مأموریت
. ضریب اضافهکار تعطیل
. تنظیمات مربوط به معینهای مورد استفاده در سند حسابداری حقوق و دستمزد
تغییر سال حقوق و دستمزد : با استفاده از این امکان میتوان محاسبات حقوق مربوط به سال گذشته را بدون تغییر سال مالی نرمافزار براحتی انجام داد
حقوق، مزایا و کسورات : تنظیمات اولیه مربوط به مزایا مستمر و غیر مستمر از طریق این آیتم صورت میگیرد
پرداختها و کسور ماهیانه :
. محاسبه ذخائر پرسنلی از جمله سنوات خدمت، عیدی و پاداش بصورت خودکار و ثبت سند حسابداری حقوق و دستمزد
. محاسبه و نمایش مانده صندوق قرضالحسنه شرکت در فیش حقوقی پرسنل و ثبت اقساط آن در سند حسابداری حقوق و دستمزد
. محاسبه و ثبت بیمه تکمیلی سهم کارگر و کارفرما بصورت کاملاً خودکار در سند حسابداری حقوق و دستمزد
. محاسبه و ثبت اقساط وام دریافتی پرسنل از شرکت و از بانک در سند حسابداری حقوق و دستمزد
– گزارش لیست خام پرسنل
– گزارش لیست اطلاعات خلاصه پرسنل
– گزارش لیست اطلاعات حقوق پرسنل
– گزارش لیست جامع حقوق پرسنل
– گزارش لیست کارکرد ماهیانه
– گزارش فیش حقوقی
– گزارش لیست کامل حقوق
– گزارش لیست پرداخت حقوق
– گزارش اضافات و کسورات ماهیانه
– گزارش لیست بیمه
– گزارش لیست مالیات
– گزارش قرارداد کار
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
سیستم حقوق و دستمزد
در نرم افزار حسابداری خبره با استفاده از سیستم حقوق و دستمزد، می توان کلیه عملیات مربوط به حقوق و دستمزد پرسنلی را انجام داد. امکانات موجود در منوی حقوق و دستمزد عبارتند از معرفی پرسنل، صدور حکم کارگزینی، ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه، خواندن اطلاعات ورود و خروج از دستگاه حضور و غیاب، محاسبه حقوق، صدور خودکار سند حسابداری حقوق و دستمزد، ساخت دیسک های بیمه، مالیات و بانک، جداول معافیت های مالیاتی و شعب بیمه، محاسبات مربوط به مزایا و کسورات و … .
از طریق فرم “معرفی پرسنل”، اطلاعات شخصی و اداری پرسنل ثبت می شود.
از طریق فرم “حقوق مستمر”، حکم کارگزینی پرسنل تنظیم می گردد. در این فرم مرکز هزینه پرسنل، شغل، نوع مالیات، شماره و شعبه بیمه، حقوق پایه و مزایای مختلف پرسنل معرفی می شود. در نرم افزار حسابداری خبره امکان معرفی ۱۲ حکم حقوقی در طی سال برای هر یک از پرسنل وجود دارد.
از طریق فرم “اطلاعات کارکرد ماهیانه” آیتم هایی مثل روزهای کارکرد، کسر کار، اضافه کار، ماموریت، مرخصی، مساعده، اضافه کار تعطیل، شبکاری، نوبت کاری و … معرفی می شوند. در نرم افزار حسابداری خبره به جهت سهولت در ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه، امکان کپی کردن اطلاعات ماه های قبل برای ماه جدید و ویرایش آن وجود دارد. همچنین امکان تغییر دسته جمعی مقدار هر یک از آیتم های فوق وجود دارد.
فرم “خواندن اطلاعات کارکرد از فایل”، به منظور دریافت اطلاعات حضور و غیاب پرسنل از طریق دستگاه های حضور و غیاب، در نرم افزار حسابداری خبره تعبیه شده است.
از فرم “محاسبه حقوق” برای محاسبه ماهیانه حقوق پرسنل استفاده می شود. با انجام محاسبه حقوق، فیش حقوقی برای هر یک از پرسنل صادر می شود.
در صورتیکه بخواهیم در اطلاعات کارکرد پرسنل تغییری ایجاد نماییم، لازم است حقوق محاسبه شده را برگشت بزنیم. در نرم افزار حسابداری خبره اینکار از طریق فرم “برگشت محاسبه حقوق” انجام می شود.
در نرم افزار حسابداری خبره، پس از محاسبه حقوق، به منظور صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد، از فرم زیر استفاده می شود. در این فرم می توان سند حسابداری حقوق و دستمزد را بصورت خودکار صادر کرد.
با استفاده از فرم “حذف سند حسابداری حقوق”، سند حسابداری صادر شده را حذف می نماییم.
با استفاده از فرم “ساخت دیسک بیمه” امکان صدور دیسک بیمه به منظور ارائه به سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد. همچنین این امکان وجود دارد که برای شعب مختلف، دیسک بیمه جداگانه ای صادر کرد.
با استفاده از فرم “ساخت دیسک مالیات” می توان دیسک مالیات بر حقوق و دستمزد پرسنل را تهیه نمود. دیسک مالیات می تواند بر اساس شعبه بیمه، محل استقرار پرسنل، نوع مالیات و مرکز هزینه مختلف ساخته شود.
با استفاده از فرم “ساخت دیسک بانک” می توان دیسک بانک مربوط به پرداخت حقوق پرسنل از طریق بانک را تهیه نمود.
فرم “پرداخت های و کسور ماهیانه” یکی از پرکاربردترین فرم ها در سیستم حقوق و دستمزد است. با استفاده از این فرم می توان پاداش ماهیانه، محاسبات ذخایر عیدی و سنوات، محاسبات بیمه تکمیلی سهم کارگر و کارفرما، محاسبات صندوق قرض الحسنه شرکت، محاسبات وام پرداختی به پرسنل را محاسبه، پرداخت و دریافت کرد.
برای محاسبه مالیات بر حقوق پرسنل از فرم “جدول مالیات” استفاده می شود. در نرم افزار حسابداری خبره جدول مالیاتی بصورت سالانه نگهداری می شود و جدول مالیاتی تمام سال های مالی در نرم افزار باقی می ماند.
از فرم “جدول و شعب بیمه” برای معرفی کردن انواع بیمه، مقادیر و ضرایب بیمه سهم کارگر، سهم کارفرما، بیمه بیکاری سهم کارفرما، سختی کار، و حداکثر حقوق روزانه مشمول بیمه استفاده می شود. همچنین معرفی شعب مختلف بیمه نیز از طریق این فرم انجام می گیرد.
اطلاعات پایه حقوق و دستمزد در فرمی به همین نام تعریف می شود. اطلاعاتی از قبیل مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه، شغل، محل استقرار پرسنل و اسامی بانک ها در این فرم تعریف می شود.
همچنین اطلاعات مربوط به ضریب اضافه کاری، ساعات کارکرد ماهیانه، ارقال روند خالص حقوق، تعداد ساعات یک روز کاری، ضریب شبکاری، ضریب ماموریت، ضریب اضافه کار تعطیل، میزان مرخصی سالیانه، میزان مرخصی قابل انتقال به سال بعد و همینطور مشمول یا غیر مشمول بودن برخی از مزایای حقوق و همچنین شابلون معین های استفاده شده در سند حسابداری حقوق و دستمزد نیز در فرم اطلاعات پایه حقوق و دستمزد تعریف می شود.
تنظیمات مهم و قانونی حقوق و دستمزد در فرم “حقوق، مزایا و کسورات” تعریف می شود.