dept-of-accounting

سیستم عملیات استقرار و حسابداری محض

– در “عملیات استقرار” ورود مانده اول دوره حساب‌های صندوق‌ها، تنخواه گردان‌ها، بانک‌ها، بدهکاران، چکهای دریافتی، موجودی کالا، دارایی ثابت (اموال)، بستانکاران، چکهای پرداختی، جاری شرکاء و سرمایه ثبت شده، به نرم‌افزار صورت می‌گیرد.

– با وارد کردن مانده حساب‌های اول دوره (زمان خرید نرم‌افزار)، بصورت خودکار سند افتتاحیه توسط نرم‌افزار خبره صادر می‌شود.

آیتم‌های منوی عملیات استقرار

– صندوق : معرفی صندوق‌های مختلف شرکت و ورود موجودی اول دوره هر صندوق به تفکیک صندوق و به تعداد نامحدود

– تنخواه‌گردان : معرفی تنخواه‌گردان‌های شرکت و ورود موجودی اول دوره هر تنخواه‌گردان به تفکیک تنخواه و به تعداد نامحدود

– بانکها : معرفی حساب‌های بانکی شرکت و ورود موجودی اول دوره هر بانک به تفکیک حساب بانکی و به تعداد نامحدود

– بدهکاران : معرفی طرف‌حساب‌های بدهکار شرکت و ورود موجودی اول دوره هر طرف‌حساب به تفکیک طرف‌حساب و به تعداد نامحدود

– چکهای دریافتی : معرفی چک‌های دریافتی اول دوره (چک‌هایی که قبل از خرید نرم‌افزار دریافت شده و تاریخ سررسید آن‌ها هنوز نرسیده است)، به همراه وجه هر چک به تفکیک چک‌های نزد صندوق (بر اساس طرف‌حساب)، چک‌های واگذار شده به بانک (بر اساس بانک)، چک‌های واخواست شده نزد صندوق (بر اساس طرف‌حساب) و به تعداد نامحدود

– موجودی کالا : معرفی موجودی کالای اول دوره شرکت به همراه بهای تمام شده هر کالا به تفکیک انبار و به تعداد نامحدود

– دارایی ثابت : معرفی دارایی‌های ثابت (اموال) اول دوره شرکت به همراه بهای تمام شده هر کالا و استهلاک انباشته سال‌های قبل آن به تفکیک گروه‌های مختلف دارایی (زمین، ساختمانها، تأسیسات، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید، ابزارآلات و قالبها، وسائط نقلیه، اثاثیه و منصوبات، لوازم آزمایشگاهی، حق الامتیازها)

– بستانکاران : معرفی طرف‌حساب‌های بستانکار شرکت و ورود موجودی اول دوره هر طرف‌حساب به تفکیک طرف‌حساب و به تعداد نامحدود

– چکهای پرداختی : معرفی چک‌های پرداختی اول دوره (چک‌هایی که قبل از خرید نرم‌افزار صادر شده و تاریخ سررسید آن‌ها هنوز نرسیده است)، به همراه وجه هر چک به تفکیک بانک و به تعداد نامحدود

جاری شرکاء : ورود اطلاعات مربوط به مانده حساب جاری شرکاء به تفکیک هر یک از شرکاء

سرمایه ثبت شده : ورود اطلاعات مربوط به سرمایه ثبت شده در اساسنامه شرکت

– ایجاد سند افتتاحیه

امکان ورود آرتیکل‌های مختلف بصورت دستی در سند افتتاحیه به منظور تراز کردن ستون‌های بدهکار و بستانکار سند افتتاحیه

ثبت سند افتتاحیه بصورت کاملاً خودکار با امکان ویرایش آن در هر زمان از سال مالی

– گزارش فهرست حساب‌های کل

– گزارش فهرست حساب‌های معین

– گزارش فهرست حساب‌های تفصیل

– گزارش فهرست کالاها

– گزارش فهرست جامع کالاها

– گزارش فهرست بارکدی کالاها

– گزارش چک‌های دریافتی اول دوره

– گزارش چک‌های پرداختی اول دوره

– ثبت سند حسابداری به شکل پیش نویس (ناتراز) بصورت نامحدود با امکان تبدیل اسناد پیش نویس به سند موقت و سند دائم

– جستجوی حساب‌ها با سرعت و دقت فوق‌العاده بالا

– جستجو و مشاهده اسناد حسابداری به سرعت و با استفاده از فیلترهای گوناگون و مفید

– مرور حساب‌ها از سطح کل تا سند حسابداری (مشاهده حساب کل » مشاهده حساب‌های معین استفاده شده در حساب کل مورد نظر » مشاهده حساب‌های تفصیل استفاده شده در حساب‌های معین مورد نظر » مشاهده تمام اسناد حسابداری که حساب تفصیل مورد نظر در آن ها استفاده شده است » مشاهده سند حسابداری مورد نظر با امکان ویرایش آن)

– مرور حساب‌ها از سطح تفصیل تا سند حسابداری (مشاهده طبقه تفصیل » حساب تفصیل » تفصیل در معین » مشاهده اسناد حسابداری » مشاهده سند حسابداری با امکان ویرایش آن)

– استفاده از سرفصل حساب‌های مورد تایید سازمان حسابرسی شامل شصت و چهار کد کل و سیصد و هشت کد معین تعریف شده در نرم‌افزار

– کدینگ شش سطحی شامل گروه، کل، معین، تفصیل اول،‌ تفصیل دوم و تفصیل سوم

– امکان ویرایش کدهای کل و معین موجود در نرم‌افزار و تعریف کد کل و معین جدید

– امکان ایجاد ارتباط بین حساب‌های معین با طبقات مختلف تفصیل به سلیقه کاربر

– امکان طبقه بندی حساب‌های تفصیل به تعداد نامحدود (صندوق‌ها،‌ بانک‌ها، تنخواه گردان‌ها، طرف حساب‌ها، پرسنل، دارایی‌ها، مراکز هزینه، پروژه ها)

– امکان تعریف مراکز هزینه به تعداد نامحدود

– امکان تعریف پروژه‌ها به تعداد نامحدود

– وجود سه سطح حساب تفصیل بصورت شناور

– امکان مشاهده حساب‌های کل، معین، تفصیل و طبقات تفصیل بصورت درختی

– امکان تغییر کد حساب معین در طی دوره مالی

– امکان تغییر کد حساب تفصیل در طی دوره مالی

– مرتب‌سازی و تجمیع اسناد به چهار شکل مختلف به دلخواه کاربر

– دائم کردن اسناد حسابداری ثبت شده، به منظور جلوگیری از ویرایش آن توسط کاربر

– ثبت سند سودوزیان بصورت کاملاً خودکار

– بستن حساب‌های دائم و ثبت سند اختتامیه بصورت کاملاً خودکار

– ثبت سند افتتاحیه سال بعد بصورت کاملاً خودکار

– حذف سند افتتاحیه سال بعد بصورت کاملاً خودکار

– حذف سند اختتامیه سال قبل بصورت کاملاً خودکار

– حذف سند سودوزیان بصورت کاملاً خودکار

– گزارش دفتر روزنامه دو ستونی

– گزارش دفتر روزنامه چهار ستونی

– گزارش دفتر کل با ریز اقلام

– گزارش دفتر کل تجمیعی

– گزارش دفتر معین

– گزارش دفتر تفصیل بدون تفکیک

– گزارش دفتر تفصیل بدون تفکیک با جزئیات

– گزارش دفتر تفصیل با تفکیک

– صورتحساب مشتری

– صورتحساب بانک

– گزارش چاپ سند / سه ستونی

– گزارش چاپ سند / کل

– گزارش چاپ سند / معین و تفصیل

– گزارش چاپ سند / کل / ماهیانه

– گزارش چاپ سند دو تفصیله در سطح کل / معین / تفصیل

– گزارش چاپ سند دو تفصیله در سطح معین / تفصیل

– گزارش چاپ سند دو تفصیله در سطح کل / معین / تفصیل / تفصیلها در یک سطر

– گزارش چاپ سند دو تفصیله در سطح معین / تفصیل – تفصیلها در یک سطر

– گزارش چاپ سند سه تفصیله در سطح کل / معین / تفصیل

– گزارش چاپ سند سه تفصیله در سطح معین / تفصیل

– گزارش چاپ سند سه تفصیله در سطح کل / معین / تفصیل / تفصیلها در یک سطر

– گزارش چاپ سند سه تفصیله در سطح معین / تفصیل / تفصیلها در یک سطر

– تراز آزمایشی دو ستونی در سطح کل

– تراز آزمایشی دو ستونی در سطح معین

– تراز آزمایشی دو ستونی در سطح تفصیل

– تراز آزمایشی چهار ستونی در سطح کل

– تراز آزمایشی چهار ستونی در سطح معین

– تراز آزمایشی چهار ستونی در سطح تفصیل

– تراز آزمایشی شش ستونی در سطح کل

– تراز آزمایشی شش ستونی در سطح معین

– تراز آزمایشی شش ستونی در سطح تفصیل

– گزارش مقایسه ی حساب‌ها به تفکیک ماه

– گزارش ماتریس هزینه ها به تفکیک مراکز هزینه

– گزارش ترازنامه

– گزارش عملکرد کاربران

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

سیستم عملیات استقرار

در نرم افزار حسابداری خبره با استفاده از سیستم عملیات استقرار، می توان کلیه امور مربوط به ورود اطلاعات اول دوره به داخل سیستم را انجام داد. این اطلاعات از طریق فرم “ورود اطلاعات” و شامل مانده صندوق های شرکت، تنخواه گردانان شرکت، حساب های بانکی، مانده بدهکاران، مانده بستانکاران، مبلغ سرمایه ثبت شده، ریز چکهای دریافتی، ریز چکهای پرداختی، ریز دارایی ثابت، ریز موجودی کالا و مانده جاری شرکاء بصورت جداگانه وارد سیستم می شود.

سیستم عملیات استقرار

سیستم عملیات استقرار

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “صندوق” می توان مانده حساب صندوق های شرکت را به طور جداگانه وارد نمود.

عملیات استقرار

صندوق

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “تنخواه گردان” می توان مانده حساب تنخواه گردان های مختلف شرکت را به طور جداگانه وارد سیستم نمود.

عملیات استقرار

تنخواه گردان

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “بانکها” می توان مانده حساب های مختلف بانکی شرکت را به طور جداگانه وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

بانکها

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “بدهکاران” می توان مانده حساب های مشتریان بدهکار به شرکت را به تفکیک وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

بدهکاران

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “بستانکاران” می توان مانده حساب های شرکت ها و اشخاص بستانکار از شرکت را به تفکیک وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

بستانکاران

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “سرمایه ثبت شده” می توان مانده حساب های سرمایه گذاری های انجام شده در شرکت را به تفکیک هر سرمایه گذار وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

سرمایه ثبت شده

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “چکهای دریافتی” می توان چک های دریافتی که تاریخ سررسید آن ها مربوط به روزهای آینده است را به تفکیک چک های نزد صندوق، چک های واگذار شده به بانک و چک های واخواست شده نزد صندوق، وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

چکهای دریافتی

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “چکهای پرداختی” می توان چک های صادره که تاریخ سررسید آن ها مربوط به روزهای آینده است را به تفکیک هر چک، وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

چکهای پرداختی

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “دارایی ثابت” می توان کلیه دارایی های ثابت شرکت را به تفکیک هر دارایی، وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

دارایی ثابت

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “موجودی کالا” می توان تمام موجودی کالاهای شرکت به تفکیک کالا و انبار، وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

موجودی کالا

در فرم “ورود اطلاعات” با استفاده از سربرگ “جاری شرکاء” می توان مانده حساب کلیه شرکاء را به تفکیک هر شریک، وارد سیستم نمود.

سیستم عملیات استقرار

جاری شرکاء

با استفاده از فرم “ایجاد سند افتتاحیه” کلیه اطلاعات اول دوره تبدیل به یک سند حسابداری تحت عنوان سند حسابداری می شود.

سیستم عملیات استقرار

ایجاد سند افتتاحیه

…………………………………………………………………………

سیستم حسابداری محض

با استفاده از فرم “صدور سند حسابداری” می توان اسناد حسابداری را بصورت دستی وارد نمود. به این شکل که حساب های معین و تفصیلی را کاربر به دلخواه خود انتخاب می کند. لازم به ذکر است که در نرم افزار حسابداری خبره قابلیت انتخاب تا سه تفصیل شناور برای هر حساب معین وجود دارد.

امکان دیگری که در فرم “صدور سند حسابداری” وجود دارد، امکان پیش نویس کردن بینهایت سند حسابداری است. سند پیش نویش به سندی گفته می شود که در گزارشات و ترازهای سیستم نمایش داده نمی شود. سند پیش نویس می تواند ناتراز باشد و یا اصلا دو طرف بدهکار و بستانکار آن کامل نشده باشد. از جمله کاربردهای سند پیش نویس این است که یک کاربر تازه کار می تواند تمام اسناد را بصورت پیش نویس ثبت نماید و حسابدار ماهر بعدا اسناد پیش نویس را بررسی کرده و تبدیل به سند موقت نماید. اسناد موقت در ترازها و گزارشات سیستم نمایان می شوند.

همچنین امکان کپی کردن سند حسابداری جهت سهولت و سرعت در ثبت سند وجود دارد. در ضمن امکان پیوست کردن هر فایلی به سند حسابداری نیز وجود دارد. در صورتیکه سند حسابداری ناتراز باشد، سیستم اجازه ثبت آنرا نمی دهد.

سیستم حسابداری محض

صدور سند حسابداری

با استفاده از فرم “جستجوی اسناد حسابداری” امکان جستجو در میان تمام اسناد حسابداری ثبت شده در سیستم وجود دارد. با استفاده از فیلترهای موجود روی این فرم، امکان بازیابی اسناد به شکل کاملا دقیق فراهم شده است.

سیستم حسابداری محض

جستجوی اسناد حسابداری

با استفاده از آیتم “مرور حساب کل” می توان تراز حساب ها را از حساب های کل تا حساب های تفصیل و سند حسابداری آن مرور کرد. ترتیب آن به شکل زیر است:

تراز حساب های کل؛

سیستم حسابداری محض

تراز حساب های کل

تراز حساب های معین (در حساب کل)؛

سیستم حسابداری محض

تراز حساب های معین

تراز حساب های تفصیل (در حساب معین)؛

سیستم حسابداری محض

تراز حساب های تفصیل

دفتر تفصیل (در حساب معین)؛

سیستم حسابداری محض

دفتر تفصیل

تفصیل (در سند حسابداری)؛

سیستم حسابداری محض

تفصیل در سند حسابداری

سند حسابداری؛

سیستم حسابداری محض

سند حسابداری

با استفاده از آیتم “مرور حساب تفصیل” می توان تراز حساب ها را از طبقه تفصیل تا سند حسابداری آن مرور کرد. ترتیب آن به شکل زیر است:

تراز طبقه تفصیل؛

سیستم حسابداری محض

تراز طبقه تفصیل

تراز تفصیل (در طبقه تفصیل)؛

تراز تفصیل (در معین)؛

دفتر تفصیل (در معین)؛

تفصیل (در سند حسابداری)؛

سند حسابداری؛

با استفاده از فرم “مرور حساب تفصیل تکمیلی” که از سه سربرگ جداگانه به نام های “خلاصه وضعیت مشتری”، “تراز” و “اطلاعات تکمیلی” تشکیل شده است. می توان اطلاعات مفیدی درباره هر حساب تفصیلی را بصورت یکجا مشاهده کرد.

سیستم Caller ID

مرور حساب تفصیل تکمیلی

در سربرگ “خلاصه وضعیت مشتری”، اطلاعاتی در مورد ریز اطلاعات چکها شامل تعداد چک های دریافتی، مبلغ چک های دریافتی، تعداد چک های پاس شده، مبلغ چک های پاس شده، تعداد چک های برگشتی، مبلغ چک های برگشتی، تعداد چک های سررسید نشده، مبلغ چک های سررسید نشده، تعداد چک های سررسید شده، مبلغ چک های سررسید شده، تعداد چک های مسترد شده، مبلغ چک های مسترد شده بصورت یکجا مشاهده می شود.

سیستم Caller ID

ریز اطلاعات چکها

همچنین اطلاعاتی در مورد ریز اطلاعات فاکتورهای خرید شامل تعداد فاکتورهای خرید، مبلغ خالص فاکتورهای خرید، آخرین تاریخ خرید، تعداد فاکتورهای خرید تسویه نشده و مبلغ فاکتورهای خرید تسویه نشده مشاهده می شود.

سیستم Caller ID

ریز اطلاعات فاکتورهای خرید

همچنین اطلاعاتی در مورد ریز اطلاعات فاکتورهای فروش شامل تعداد فاکتورهای فروش، مبلغ خالص فاکتورهای فروش، آخرین تاریخ فروش، تعداد فاکتورهای فروش تسویه نشده و مبلغ فاکتورهای فروش تسویه نشده مشاهده می شود.

سیستم Caller ID

ریز اطلاعات فاکتورهای فروش

در سربرگ “تراز”، اطلاعاتی در مورد گردش حساب مشتری در حساب های معین و مانده تراز به علاوه مانده حساب مشتری قابل مشاهده است.

سیستم Caller ID

تراز

در سربرگ “اطلاعات تکمیلی”، اطلاعات تماس مشتری قابل مشاهده است.

سیستم Caller ID

اطلاعات تکمیلی

با استفاده از فرم “معرفی حساب های کل و معین” می توان حساب کل و حساب های معین نرم افزار را تعریف، ویرایش و حذف نمود. البته بصورت پیش فرض کدینگ بسیار مناسبی در نرم افزار حسابداری خبره تعبیه شده است. همچنین از طریق همین فرم مشخص می کنیم که هر حساب در اسناد حسابداری تا چند تفصیل را پشتیبانی می کند. زیرا نرم افزار حسابداری خبره سه تفصیل شناور دارد. در ضمن می توان هر حساب معین را غیر فعال کرد تا در جستجوهای سیستم رویت نشود.

سیستم حسابداری محض

معرفی حساب های کل و معین

با استفاده از فرم “معرفی طبقه و حساب تفصیل” می توان طبقات تفصیل، نوع آنها و حساب های تفصیل شرکت را تعریف، ویرایش و حذف نمود.

سیستم حسابداری محض

معرفی طبقه و حساب تفصیل

معرفی طبقه تفصیل:

سیستم حسابداری محض

معرفی طبقه تفصیل

معرفی حساب تفصیل:

سیستم حسابداری محض

معرفی حساب تفصیل

با استفاده از فرم “ساختار درختی حسابها ” می توان حساب های کل، معین، طبقه تفصیل و تفصیل را بصورت یکجا مشاهده نمود.

سیستم حسابداری محض

ساختار درختی حسابها

با استفاده از فرم “تغییر کد حساب تفصیل” می توان کد و طبقه هر حساب تفصیلی را که مایل باشیم، در طول دوره مالی تغییر دهیم.

سیستم حسابداری محض

تغییر کد حساب تفصیل

با استفاده از فرم “تغییر کد حساب معین” می توان کد و حساب کل هر حساب معینی را که مایل باشیم، در طول دوره مالی تغییر دهیم.

سیستم حسابداری محض

تغییر کد حساب معین

با استفاده از فرم “مرتب سازی و تجمیع اسناد” می توان کلیه اسناد سیستم را به چهار شکل مختلف و به دلخواه کاربر، مرتب سازی و تجمیع نمود.
۱٫ تمام فعالیتها در یک روز، یک شماره سند (با انجام اینکار تمام سندهایی که در یک روز ثبت شده است، تبدیل به یک سند حسابداری می‌شود)
۲٫٫ هر نوع فعالیت در هر روز، یک شماره سند (با انجام اینکار هر فعالیت در یک روز که در چند سند مختلف ثبت شده است تبدیل به یک سند می‌شود. بعنوان مثال تمام خریدها در یک روز، یک شماره سند، تمام فروش‌ها در یک روز، یک شماره سند)
۳٫٫ هر فعالیت، یک شماره سند (با انجام اینکار تمام سند‌هایی که در طی یک روز ثبت شده است بصورت جداگانه در قالب یک شماره سند ظاهر می‌شود)
۴٫٫ تمام فعالیت‌ها در یک ماه، یک شماره سند (با انجام مرتب‌سازی به این شکل، تمام اسناد ثبت شده در طول یک ماه، تبدیل به یک سند حسابداری می‌شود)

سیستم حسابداری محض

مرتب سازی و تجمیع اسناد

با استفاده از فرم “دائم کردن اسناد” می توان اسناد حسابداری را تا تاریخ مورد نظر کاربر دائم سازی نمود. منظور از دائم سازی اسناد، قفل کردن اسناد و جلوگیری از ویرایش و حذف اسناد است.

سیستم حسابداری محض

دائم کردن اسناد

با استفاده از فرم “انتقال موجودی کالا به سال مالی بعد” می توان بدون آنکه سال مالی موجود را ببندیم، موجودی مقداری و کاردکس کالاها را به سال مالی بعد انتقال داد. این امر به سبب ایجاد امکان صدور فاکتورهای خرید و فروش در سال جدید انجام می شود.

سیستم حسابداری محض

انتقال موجودی کالا به سال مالی بعد

با استفاده از فرم “بستن حساب ها” می توان در دو مرحله بستن حساب های موقت را در قالب سند سود و زیان، بستن حساب های دائم را در قالب سند اختتامیه و صدور سند افتتاحیه سال مالی بعد انجام داد.

سیستم حسابداری محض

بستن حساب ها

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>